Pracovní - occupational


                              

                           /inspirováno – inspired - Call Newport: Deep work/




                        Submarine – danger to seakayaking but also chances for akrobatic intermezzo


  Cesty zapadly sněhem a pokryl je led. Přesto je možné se dobře obléci a vyplout. Neexistuje špatné počasí, jen špatně oblečený člověk – norské přísloví. Nicméně je to trochu na sílu. V zimě se přece kouluje, lyžuje, bruslí… Přesto to člověku nedá a připravuje se, plánuje, poohlíží se po jiných krajích – Itálie, Chorvatsko, Španělsko… Spojit kapitánské zkoušky s výletem na kajaku. /www.yachtnet.cz/ Dobrá idea. Instruktor: „A kam ten kajak jako dáme? Jel si někdy na plachetnici s kajakem na palubě?“ Večer mi posléze volá z hospody do hospody: „A půjčíš?“ Naděje nejen žije, ale vypadá to na ruku v rukávě. Navrhuju mu, že kajak nebude na palubě, ale použijeme karabiny – a ukotvíme ho fakticky za palubou na straně a problém nastane až v nepřízni počasí nebo při kotvení a parkování.



  The paths were covered with snow and ice. Yet it is possible to make a trip. Bad weather doesn´t exist, you can only dress inappropriately, says a Norwegian proverb. It is normal to do skiing, skating or have fun during snowball fights... Nevertheless there is no place or time to stay quiet for some men and they are planning, dreaming, looking at other counties - Italy, Croatia, Spain... Trying to combine the marine certificate test with a kayaking trip. What a good idea. The instructor: Where are we going to place the kayak? Have you ever been on a sail boat with a kayak on board? Later in the evening he is calling me: And will you lend it to me? Not only the hope is alive, but it looks like we will come to an agreement. So I am suggesting that we can tie the kayak with a rope to the side of the boat. The problems may come in a bad weather or during parking.

                                                                         Lønningdal 

 Nicméně tohle je jen zlomek práce. Čeká nás výroba webu, logo, vizitky,  mapky s plány…  Sledování podnikatelských soutěží, start-up. Volba prezidenta znovu vrátila do hry hit skupiny Visací zámek – Nevěř nikomu, komu je přes třicet…, což je další důvod k přehodnocení marketingového plánu. Může být cílovou skupinou generace prázdného pasu? Musíme české ekonomice pomoci a pozvednout její prestiž, ale generace orientovaná na východ, nám vydatně hází klacky pod nohy.  Investoři se do Česka hrnou ještě sporadičtěji, než tomu bylo dříve. Jsme subdodavatelskou ekonomikou, nikoli finální jako Německo. Pokoušíme se prolomit hráz nazvanou Skandinávie. Měli bychom si pomoci vlastní kreativitou a profesionalitou. Musíme sehnat stůj co stůj nové České moře. A já mám dobrou zprávu. Už nyní, sotva spatřil světlo světa náš podnikatelský záměr: Topení bez trápení, nejsme schopni uspokojit poptávku. Nemáme ale bohužel kapacitu topit víc, než jednoho člověka za den. Navíc požadavky některých klientů opravdu přesahují naše možnosti. 



  But this is just a fraction of the work. What awaits us is creating the logo, web, visiting cards or map guides… Our presidential election returned the song of music punk group Visací zámek in the spotlight – Don´t trust anybody who is over thirty..., which is another reason for reconsideration of our marketing plan. Could the target group be a generation of empty passports? We have to help Czech economy and raise its prestige, but the generation oriented to east puts obstacles in our way. Investors are coming to Czechia even less than before. We are just a subcontractor, not the final economy country as Germany. We are trying to break the dam called Scandinavia. We should help ourselves with our own creativity and professionalism. At all cost we have to get our own Czech sea. And I have a good message. Already now, barely seeing the light of our world, our business plan: Heating without suffering, we are unable to satisfy demand. Unfortunately, we do not have the capacity to melt more than one person per day. In addition, some client´s requirements really exceed our capabilities.

  
          místo přímo vybízející k odchodu na věčný odpočinek - a place that appeals to eternal rest
  
Jsme schopni nabídnout vhodné místo odpočinku, čas odchodu, ale nemůžeme splnit doslova bohorovná a svéhlavá poslední přání jako – setkat se při odchodu ze světa se svou první láskou nebo natočit takové a makové video a pak ho rozeslat pozůstalým. Ne a ne. Opravdu věřte, že v naší práci jsme odborníky. Je to záležitost intimní. Ještě se nám za moji kariéru nestalo, abychom někoho při usmrcování trápili. V naší hantýrce: „Museli ho dodělávat…“ Nejen, že je to nehumánní, ale přímo to odporuje našemu kodexu. Příbuzným většinou posíláme nachytané ryby v blízkosti inkriminovaného skonu, takže jinými slovy na rozlučkové hostině pozřou pozůstalí k obědu často nepřímo vás, neboť hejna ryb mrtvoly v moři okusují a bez sebemenších pocitů viny s gustem tráví. Nedělejte si iluze, že tomu tak není.



We are able to offer a great place for relaxation, the right time for leaving this world, but we can´t fulfill these literally headstrong last wishes, such as meeting your first love while leaving the world or recording a video and sending it to the survivors. No and no. Just believe that we are professionals at our job. It´s an intimate matter. Not yet in my career has anybody suffered while dying. To the relatives, we normally send fishes that we catch nearby the incriminated place of death, so in other words during their farewell feast their relatives practically eat you, since the fishes instantly start to bite the corpse in the water. And don´t lie to yourself, that they don´t.



Často dostávám otázku, co je moje přidaná hodnota. Na čem vlastně bohatnu… Co mohu nabídnout víc, než ostatní podobné a konkurenční organizace? Profesionalitu? To tvrdí o sobě každý. Dobře, tak abych nechodil kolem horké kaše a nerozlil horké mléko prozradím neskromně, že mám kromě řady nectností i vlastnost, na kterou mohu být patřičně hrdý. Mám celkem široký záběr. Už to slyším. „Tohle, že je výhoda a přednost? Člověk musí být jasně definovaný. Pokud budeš mít široký záběr, lidé se v tom ztratí. Záběr musí být silný, jasný, vedený pevnou rukou, aby tě samého nevysílil.“ Nebudu se hádat. Ale například v ceníku jsme pevní. Máme svoje standardy. Naše služby jsou kvalitní a za kvalitu si necháme zaplatit. Kamarád ne-kamarád.  Dále nebudeme a nikdy jsme to nedělali, nikoho upřednostňovat. Pořadí je dané a pravidla nejsou od toho, aby se porušovala.

                                                                     Ostereidet

I often ask myself what my added value is. What can I offer more than other similar and competitive organizations? Professionalism? That's what everyone says. I don't want to go around the hot porridge. I can immodestly say that I have a skill I can be proud of as well as a set of vices. I have a pretty wide range. I can hear it already. ''This is your advantage? Your speciality? Man must be clearly defined. If you have a wide range, people will lose it. Your range must be strong, clear, led by a firm hand. Only then it will not exhaust you.'' I will not argue. But for example in the price list we are solid. We have our standards. We offer high quality service and especially today you simply pay for quality. Friend or not a friend. We will not, and we have never done it, prefer anybody. The order is given and the rules are not to be violated.

                                                                Kjekalevågen bru 

  Co funguje není potřeba měnit. A co funguje a opravdu se nám to osvědčilo je pravidlo poslední záchrany. Tři otázky a po nich je možné vzít fatální rozhodnutí o smrti zpět. Využila to řada lidí a dodnes jsme přátelé a stýkáme se, aniž bychom se k něčemu z tohoto truchlivého období navraceli. Jsme velkorysí. Nebabráme se v maličkostech. Člověk pluje na pokraji smrti, sleduje malebnou krajinu a říká si, kde jinde bych měl umřít, než zde… A přece. Nedá mu to a přehraje si v duchu všechny úspěchy svého života, zasteskne se mu po tom, co má rád a chce se mu najednou nadále žít…

                                                               

What works does not need to be changed. And what works and what has helped us in the past is the rule of the last rescue. Three questions and after them you can take a fatal decision about death back. A lot of people have used it and we are still friends today and we still meet times to times without going back to the details of that terrible times.  We are generous. We do not fight over details. The man is on the edge between life and death watching the beautiful landscape and telling where else should he die rather than here ... And yet. It somehow everything comes back to him and he plays all the achievements of his life in front of his eyes and he remembers what he likes and that he wants to live all of a sudden ...

  P. S. Na závěr, co je nového v Bergenu? Letiště.  Nová hala tu však zeje prázdnotou už od léta, nicméně občas se tam přece jen létá. Dále je možné narazit na happeningovou divadelní skupinu Hei Kjetil, jejíž členové se poznají dle toho, že všechny kolemjdoucí zdraví monotematicky - Hei Kjetil. Problém někdy nastává se Kjetilem samotným, neboť majitelé těchto jmen to leckdy mylně chápou jako osobní útok. Věřte, že několik členů znám a není to opravdu myšleno osobně a žádné historické reminiscence v tom nehledejte.

P. P. S. Můj slovník je od určité doby prostoupen zcela novými tvary a je třeba si na ně zvyknout a brát mě s respektem: flow, event, feadback, skill, portfolio, message…

P. P. P. S. Bergeňané jsou stále stejní. Milují i nadále colu, Ikeu, stand- upy, BMW a Volva, létání, horskou turistiku, McDonaldy a snuff.

P. S. In conclusion, what's new in Bergen? AIRPORT. However, the new hall has been empty since summer, but sometimes flying here. There is also can be seen the happening theater group Hei Kjetil, whose members they are welcoming each other in words monothematically - Hei Kjetil. The problem sometimes arises with Kjetil himself, as the owners of these names sometimes misunderstand them as a personal assault. Believe that I know a few members and it is not really meant personally, and no historical reminiscence to look for it.

P. P. S. My dictionary has been overwhelmed with new words - and you need to get used to it and respect me: flow, event, feadback, skill, portfolio, message ...

P. P. P.  S. Bergeanians are still the same. They still love Coca-Cola, Ikea, stand-ups, BMW and Volvo, flying, mountain hiking, McDonald's and snuff.

                                                                          Hei Kjetil 



 


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Expedice

Tromsø

věčné pouto